Używasz w swoim zakładzie zawiesi, sprzęgów, różnego rodzaju uchwytów transportowych czy innych elementów poddawanych obciążeniom? Zapewne wiesz jak istotna jest regularna kontrola takich elementów. Niektóre z defektów wynikających z degradacji eksploatacyjnej można znaleźć dzięki przeglądowi wizualnemu. Co jednak jeśli chcielibyśmy sprawdzić czy takiej degradacji nie podlegają złącza spawane czy sam materiał w krytycznych miejscach zanim pęknięcie będzie widoczne wizualnie, bądź dany element uczestniczył w kolizji, a jest pomalowany i nie chcielibyśmy usuwać powłoki malarskiej?
Doskonale sprawdzi się do tego metoda prądów wirowych ET. Metoda umożliwia badanie elementów konduktywnych (przewodzących) pokrytych niekonduktywnymi powłokami (np. farbą, gumą), zgrubny pomiar grubości powłok czy identyfikację materiałów np. miejsca łączenia stali węglowej ze stopową. Metoda ET jest metodą porównawczą i wymaga przygotowania próbki wzorcowej dla danego materiału.